Είναι γεγονός, σύμφωνα με τις μετρήσεις αλλά και σύμφωνα με την εμπειρία μας στην εικόνα της πόλης, πως το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Θεσσαλονίκη είναι υπαρκτό, έντονο και αδιαμφισβήτητα δυσλειτουργικό για την καθημερινότητα των πολιτών της. Η πολιτεία αποφάσισε, εδώ και χρόνια, να θεραπεύσει, κάπως , το προαναφερθέν πρόβλημα με την κατασκευή του μετρό ( ακόμα δεν μπορούμε να το πιστέψουμε) και με μία ακόμα κατασκευή στον περιφερειακό της , τον διάσημο , πλέον , Fly Over. Είναι δεδομένο, πως το κάθε έργο, ανάλογα, με τον χρόνο που χρειάζεται για να γίνει, δημιουργεί πρώτα μία όξυνση στο ήδη υπάρχον πρόβλημα , με την ελπίδα πως με την περάτωση των έργων θα έρθει και το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Οριοθετώντας τα πραγματικά προβλήματα
Όλα αυτά τα μεγάλα έργα που γίνονται στους μεγάλους αστικούς ιστούς της χώρας και για να ολοκληρωθούν χρειάζονται,πάντα , και την άμεση συνδρομή των κρατικών μηχανισμών. Μία από τις σημαντικότερες υπηρεσίες που παίζουν καταλυτικό ρόλο σε αυτά τα projects είναι και η Ελληνική Αστυνομία, με κύριο εκφραστή της τις Διευθύνσεις Τροχαίας που επωμίζονται το βάρος της διαχείρισης της κυκλοφοριακής κατάστασης συνολικά, είτε αυτές αφορούν στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, είτε στις σταθμεύσεις, είτε στα ωράρια προμηθειών της αγοράς. Σε αυτό το σημείο ξεκινάνε τα πραγματικά προβλήματα.
Η κεντρική πολιτεία, για κάποιον ανεξήγητο λόγο, αρνείται πεισματικά να κατανοήσει πως είναι αδύνατον να στηθούν και να υλοποιηθούν έργα χωρίς υπηρεσιακές υποδομές. Δηλαδή, έχοντας εδώ και χρόνια προβληματικές Υπηρεσίες σε όλα τα επίπεδα. Λειψανδρία, γραφειοκρατία, απαρχαιωμένη λειτουργία, είναι λίγα από τα εκατοντάδες προβλήματα που κάνουν την Ελληνική Αστυνομία αδύναμη και “λίγη” για να εκπληρώσει τον σκοπό της. Η κεντρική κυβέρνηση ξόδεψε πέντε χρόνια χωρίς να υλοποιήσει ούτε μία διαρθρωτική αλλαγή στο σώμα της Αστυνομίας , παρά μόνο κάποια <<πανηγυρτζήδικα>> εγκαίνια νεοσύστατων , αχρείαστων , Υπηρεσιών και τώρα στρογγυλοκάθεται στην παντοκρατορία της, κωφεύοντας και νομίζοντας πως η ανάπτυξη είναι μόνο οι μακέτες και τα <<μεγάλα>> λόγια.
Δείχνει μία πρωτοφανή , για κυβέρνηση, αφέλεια στην συγκρότηση και υλοποίηση κάποιου σοβαρού πλάνου, πιστεύοντας πως από μόνο του το έργο θα τραβήξει σαν μουλάρι το κάρο από την λάσπη αδιαφορώντας ποιοι και πόσο θα ζημιωθούν. Αρκεί να τελειώσει το έργο. Το χαρακτηριστικότερο σημείο της τσαπατσουλιάς αυτής είναι ότι κατάφερε ( διότι θέλει προσπάθεια) να μην συγχρονίσει ούτε καν την έναρξη λειτουργίας του μετρό με το ξεκίνημα των εργασιών για τον Fly Over. Στο κάδρο της κυβερνητικής αφέλειας εισέρχονται , βέβαια , και όλοι οι τοπικοί άρχοντες. Βουλευτές, περιφερειάρχες και λοιποί που, με χαρακτηριστική δουλοπρέπεια, προσπαθούν να χαϊδέψουν τα αυτιά μας, χωρίς να παίρνουν καμία πρωτοβουλία και δίχως να καταθέτουν καμία πρόταση ή έστω διαμαρτυρία, στο κέντρο εξουσίας της Αθήνας.
Προτάσεις σε ώτα μη ακουώντων
Κρατώντας, σφιχτά την παράδοση της ανυπαρξίας, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προφανώς και δεν πήρε καμία πρωτοβουλία! Για ακόμη μία φορά αρκέστηκε στο να συναναστρέφεται μόνο με ανώτατους αξιωματικούς, σε κλειστά γραφεία, μακριά από την πραγματικότητα. Κανένας Υπουργός ή υφυπουργός ή Γραμματέας του Υπουργείου δεν σκέφτηκε να μιλήσει με τους ίδιους τους Αστυνομικούς. Να μπορέσει να κατανοήσει , να ακούσει προτάσεις , να περπατήσει μαζί μας την πόλη και να αισθανθεί τα προβλήματα της. Έχοντας μία υπεροψία γνώσης, βγάζει οδηγίες χωρίς να ξέρει αν αυτές είναι υλοποιήσιμες ή όχι.
Ο επόμενος βαθμός ανεξήγητης ανεπάρκειας βρίσκεται στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας. Σε αυτό και στον Αρχηγό, προσωπικά, θα θέσουμε ένα και μοναδικό ερώτημα, στο οποίο πιστεύουμε πραγματικά πως δεν υπάρχει καμία λογική απάντηση. Το ερώτημα είναι το εξής:
“Αξιότιμε Αρχηγέ της Ελληνικής Αστυνομίας, τα δεδομένα που θα σας αναφέρουμε σας είναι ήδη γνωστά, διότι θητεύσατε μέχρι πρόσφατα στα ανώτερα αξιώματα της διοίκησης της Αστυνομίας της Θεσσαλονίκης. Γνωρίζετε, λοιπόν, από πρώτο χέρι το τεράστιο πρόβλημα της πόλης σε ό,τι αφορά την λειψανδρία σε αστυνομικούς. Γνωρίζετε, επίσης , πως εκτός από τους λίγους αστυνομικούς, η Θεσσαλονίκη έχει και υψηλό μέσο όρο ηλικίας αυτών. Γνωρίζετε, επίσης, πως μέχρι τέλους του τρέχοντος έτους περίπου 40-50 αστυνομικοί συνταξιοδοτούνται.
Έχοντας, λοιπόν , αυτά τα δεδομένα και ξεκινώντας ένα μεγάλο έργο στην πόλη που θα χρειαστεί να απορροφήσει αρκετό ανθρώπινο δυναμικό, αποφασίσατε στις έκτακτες μεταθέσεις του σώματος να στείλετε με μετάθεση στην δεύτερη μεγαλύτερη Διεύθυνση της χώρας τον μαγικό αριθμό των 30 αστυνομικών;
Ας εξηγήσουμε ,λοιπόν, ποιες είναι οι επιπτώσεις τέτοιων αποφάσεων αφού πρώτα καταθέσουμε την δική μας πρόταση:
Η πρότασή μας, για να μπορέσει να λειτουργήσει αστυνομικά η Θεσσαλονίκη σε βάθος τριετίας, είναι σε κάθε περίοδο μεταθέσεων (τακτικών και έκτακτων) να μετατίθενται στην πόλη 200 αστυνομικοί εκ των οποίων 150 αστυνομικοί υπάλληλοι και 50 ειδικοί φρουροί . Με αυτούς τους αριθμούς, ίσως, σε ένα – δύο χρόνια να υπάρχει η αίσθηση συνολικής αστυνομευσης.
Επανερχόμενοι στις επιπτώσεις του, ομολογουμένως, αστείου αριθμού μεταθέσεων θα μετακυλήσουμε στο μεγαλοφυές σχέδιο της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Ακολουθώντας την πεπατημένη όλων των προηγουμένων, η διοίκηση της πόλης διέταξε, χωρίς καμία διαλογή για το ποιοι έχουν γνώση ζητημάτων τροχαίας , χωρίς καμία πρόβλεψη έστω και για ταχύρυθμη εκπαίδευση και χωρίς να δώσει κανένα κίνητρο, να μετακινηθούν 60 αστυνομικοί από όλες τις υπηρεσίες της πόλης στην Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης. Με εντολή , αν δεν υπάρχουν εθελοντές, να προταθούν από τις διοικήσεις τους. Θεωρούμε πως, αν ζητούσαμε από πρωτοετή φοιτητή του τμήματος διοίκησης επιχειρήσεων να μας έκανε μία πρόταση , δεν θα έφτανε ποτέ σε τέτοιο όριο ανευθυνότητας. Διότι, η διαταγή αυτή, θα έχει μία και μοναδική νομοτέλεια. Να μετακινηθούν στην τροχαία είτε αυτοί που δεν σκύβουν εύκολα το κεφάλι στον διοικητή τους , είτε οι πιο νέοι και άπειροι , είτε αυτοί με τους οποίους υπάρχουν ζητήματα επικοινωνίας. Επίσης, μη εξαιρώντας καμία Υπηρεσία από την διαταγή, είναι σίγουρο πως ικανός αριθμός αστυνομικών από ιδιαίτερα μάχιμες υπηρεσίες θα μετακινηθεί αφήνοντας ακόμη πιο πολύ την πόλη έρμαιο των εγκληματιών.
Συμπέρασμα
Έτσι,λοιπόν, συμπερασματικά όλο το πρόβλημα θα καταλήξει στο κατώτερο προσωπικό το οποίο θα εργάζεται χωρίς ρεπό στις αφαιμαγμένες υπηρεσίες, θα δέχεται όλα τα δικαιολογημένα παράπονα και την πίεση των πολιτών και κάποιοι γνωστοί ανώτατοι αξιωματικοί της πόλης θα πίνουν τον καφέ τους στους υψηλούς ορόφους της Διεύθυνσης της πόλης αγναντεύοντας τους αστυνομικούς να είναι κόντρα ξυρισμένοι , με αγορασμένα από τους ίδιους ρούχα και να μην ακουμπάνε σε κάποιον τοίχο έπειτα από ώρες ορθοστασίας, μην τυχόν και χαλάσει η ριζωμένη αναχρονιστικότητα τους.
Αρχιφύλακας Βλαχούδης Χρήστος
Εκπρόσωπος Τύπου της Ένωσης Ειδικών Φρουρών Κεντρικής Μακεδονίας
Αντιπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ειδικών Φρουρών